Lång dag .

Denna dagen har varit mycket lång ...
Hälsat på pappsen . Var underbart att träffa honom igen . Fast det inte var så länge sedan jag träffade honom . I måndags förmiddag var senast .
När vi kom idag satt du ju tillochmed upp!! Och sedan hjälpte de honom att ställa sig (fast de höll honom hårt under armarna) och tog pyttelitet steg . DUKTIGT ! Min pappsen . Love you .
Jag trodde det skulle vara läskligare att se dig med alla slangar , men det var inte så farligt . Jag var bara så lättad .
Han hade två slangar i näsan , en med syre tillsättning , och en ner i magen som typ tog upp spya eller så , om han skulle behöva spy . Fast det känns inte som han behöver spy men all vätska i magen kommer upp .
Sedan har han två slangar i varje sida av bröstkorgen . Det är drenage . all "sårvätska" rinner ut där .  De har ju pungterat båda lungorna på honom . sedan hade han en släng i halsen , den gick in genom utsidan av halsen , inte munnen . Sedan hade han två i varje hand , där det sitter 3-4 grejer där man kan sätta dropp ..
Sen hade han en slang i magen eller en halv , där de ska koppla in en annan imon . Den går till tarmen , där han ska få sondmat i .

Sen hände det en väldigt läskig sak på sjukhuset . Vi satt och prata med pappa , och så förberedde en sköterska för en pasient som skulle komma . Så frågade vi om han kunde kolla vad det var för slang som hade läckt (pappas skjorta var lite blöt). Så bara hör vi ute i korridoren : Han krampar . Så får han springa dit , och så ser jag han killen / mannen ligga på en brits och krampa .
Sen så kommer as mkt folk så hör man bara han har ingen puls , och sen började dom med hjärt och lungräddning typ 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10  och om å om igen . Hur läskigt som helst . Sen typ bara ingen reaktion och allt . Satt där i 10 - 15 minuter och bara lyssnade på det . Eller jag ville ju inte lyssna men det gick inte låta bli eftersom jag och mamma satt bara med ryggen emot , sen var det bara en skärm imellan oss . Jag kunde se mannen men jag ville inte titta .
Sen så kom en sköterska på att vi var där och visade ut oss en annan väg , för vi kunde inte gå ut utan att gå förbi han som låg där.
För han var lixom död när vi var där , de försökte återuppliva honom .

Sedan fick vi sitta i ett anhörig rum i typ en timma . Sen frågade vi en läkare , då hade han dött brevid min pappa , och han hade hört det och allting :/
Så vi fick inte gå in till pappa mer , eftersom dom skulle göra iordning den avlidne . Och sen skulle han till de anhöriga . Usch .
Jag har hört en persom dö , haft en död person brevid . Bara 1½ meter bort .

Älskar robert , pappa och mamma .
Over and out  / Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0